Structuur in leadopvolging is nú belangrijker dan ooit!

 

Al jaren neemt het gemiddeld aantal showroombezoeken af en in deze Coronatijd is het aantal bezoeken nog verder gedaald. Aan de andere kant werden vorige week in de Livestream van Automotive grafieken getoond die weer een toename van het portalbezoek én actieve leads op Autotrack weergaven. De consument lijkt dus weer actief op zoek te gaan naar een occasion. Het aantal van "actieve leads" via e-mail en telefoon neemt volgens Sander van den Hout weer. Deze leads zijn leads met veel potentie, want de moeite doen om via de telefoon of email meer informatie aan te vragen, doe je alleen wanneer je serieus geïnteresseerd bent. Structuur en snelheid in de opvolging van online leads is nu dus belangrijker dan ooit. Leadmanagementsystemen (LMS-en) zoals LEF van Uname-it, ILMS van Marktplaats.nl en Websolve vormen hiervoor de basis. 


Verwerking van online leads

Autodata vormt de schakel tussen autobedrijven en advertentiekanalen en biedt een routersysteem dat leads verzamelt, normaliseert en automatisch doorstuurt naar één LMS. Momenteel koppelt Autodata Lead Dashboard met LEF van Uname-it, ILMS van Marktplaats.nl en Websolve.


Centraal platform voor verspreiding leads

Leads die binnenkomen op voertuigadvertenties die via Wheelerdelta zijn geplaatst worden automatisch doorgestuurd. Het voordeel is dat leveranciers van LMS-en niet zelf koppelingen hoeven op te zetten te beheren. Gebruikers van Autodata kunnen op deze manier snel over hun eigen leads beschikken in hun gekozen opvolgsysteem.


Ondersteunen leadproces als service

Het ondersteunen van het leadproces is een service van Autodata aan haar klanten en leveranciers van LMS-en. Leads zijn namelijk het directe gevolg van het online plaatsen voertuigadvertenties. Een markt waarin Autodata al jaren toonaangevend is met het product Wheelerdelta. Het verlenen van deze service komt voort uit de drang van Autodata om continu te innoveren en klanten te ondersteunen in het digitaal werken bij inkoop en verkoop.