"Wheelerdelta wordt meest gebruikt" toont Remarketing Enquête 2017

Automotive Management vroeg (occasion)managers van 45 autobedrijven naar hun keuze voor occasionbeheer. Ruim 40% gebruikt Wheelerdelta en dat is daarmee met afstand het meest gekozen platform. Daarna volgen eigen voorraadsystemen in combinatie met rapportages in Excel. Het onderzoek is op initiatief van Automotive uitgevoerd en staat gepubliceerd in editie 10 van het magazine en op de website van Automotive Management. Of download een samenvatting van de Automotive Remarketing Enquête hier.

  

Remarketing voor occasions nog innovatiever

Occasionbeheer is een van de belangrijkste commerciële processen binnen het autobedrijf. Daar horen slimme oplossingen en moderne oplossingen bij. Om de remarketing zo goed mogelijk uit voeren. Dat betekent met zo min mogelijk handelingen voertuigen kunnen beschrijven en online publiceren. Maar ook het overzicht kunnen houden op de voorraad met actuele inzichten en data. 

Rol van occasion portals onverminderd groot

Uit het onderzoek van Automotive Management blijkt verder dat de occasionportals het voornaamste marketingkanaal zijn. Autoscout24.nl/Autotrader.nl, Autotrack.nl, Gaspedaal.nl en Marktplaats.nl vormen samen de top 5 portals. Naast de occasionportals speelt de eigen website van het autobedrijf een grote rol. Al met al reden om de kwaliteit van occasionadvertenties tot speerpunt van het occasionbeleid te maken zodat de investeringen in deze online marketingkanalen optimaal kunnen renderen.