Autodata levert modern occasionplatform voor Mitsubishi


Verandering en vernieuwing zit hem voor Mitsubishi niet alleen in haar modellen

Ook op online gebied maakt dit merk er werk van. In samenwerking met Autodata is de voorraadmodule met het aanbod van de Nederlandse Mitsubishi dealers compleet herzien. Bij de totstandkoming van blauwdruk voor deze module is ruimschoots gebruik gemaakt van de expertise die Autodata heeft op het vlak van voorraadmodules en website ontwikkeling. Vervolgens heeft Autodata de technische uitwerking en operationeel beheer voor haar rekening heeft genomen. De voorraad vanuit diverse occasionbeheer systemen wordt door Autodata centraal ingeladen en bewerkt zodat de juiste indeling in zoekfilters mogelijk is.


Gebruikte auto presentatie niet langer bijzaak

Hoewel de prioriteit van elke fabrikant ligt bij de verkoop van nieuwe auto's speelt voorraad gebruikt ook een belangrijke rol. Zeker online. Klanten willen op een eenvoudige wijze een centraal een overzicht hebben van het dealeraanbod in Nederland. Door de voorraad van alle dealers samen te voegen speelt Mitsubishi in op deze belangrijke klantvraag. Occasions en voorraad nieuw vormen hiermee een perfect marketingmoment. Klanten oriënteren zich weliswaar online, maar blijven binnen de Mitsubishi merkomgeving.


Nieuw design en functionaliteit

Het nieuwe design van de voorraadmodule is helemaal gericht op klantbeleving. Ook het gemak en de snelheid waarmee bezoekers kunnen zoeken naar de auto van hun voorkeur staat centraal. Als uitgangspunt is de mobiele weergave gekozen. Van daaruit is het ontwerp verder uitgewerkt naar grotere schermen. Helemaal in lijn met de merkuitstraling en online huisstijl. Ruim 1.300 auto's van het eigen merk en een ook het aanbod vreemd merk van de dealers wordt centraal gepresenteerd. Via een aantal slimme instellingen wordt het Mitsubishi aanbod prominent weergegeven.


Slimme implementatie en Salesforce

Onder de motorkap worden diverse moderne technieken ingezet om alles te laten draaien. Zo wordt de voorraad op specificatie niveau genormaliseerd. Hierdoor kan het diverse aanbod aan voertuigen, afkomstig van verschillende dataleveranciers, op een logische manier worden doorzocht. Op deze manier worden de juiste zoekresultaten getoond wanneer gebruikers filteren of zoeken op trefwoord. De snelheid van de website wordt onder andere ondersteund door afbeeldingen pas in te laden vlak voor vertoning (zogenaamde lazy loading).


De voorraadmodule wordt naadloos ingeladen in de Mitsubishi website

Door een technische oplossing voor i-frames toe te passen behoren de nadelen van een 'losse' module die in een website hangt tot het verleden. Maar er is nog meer technisch vernuft toegepast. Alle leads en contactaanvragen worden naar Salesforce ingeschoten. Via een “API” zijn de reactieformulieren gekoppeld. Er gaat dus geen lead meer verloren in mailboxen.


Het hele pad van het aanmaken van de advertenties tot het opvolgen voor de leads verloopt digitaal. Vanuit MMSN is dit een mooie online innovatie waar de dealers direct profijt van hebben. De verwachting is dat het occasionplatform verder zal worden uitgebreid en voor veel klanten het vertrekpunt vormt bij het zoeken van een Mitsubishi dealeroccasion.


Bekijk de de door Autodata ontwikkelde voorraadmodule op de website van Mitsubishi.

Graag staan wij u van dienst bij het ontwikkelen en lanceren van occasionplatforms of voorraad portalwebsites! Neem contact met ons op via 020-4053750 of