10 tips voor je website in corona tijd


Tijdens deze corona periode letten we allemaal extra op onze hygiëne. We wassen onze handen vaker en zorgen ervoor dat we deurklinken en lichtknopjes regelmatig poetsen.  Maar we moeten ook onze digitale hygiëne niet vergeten. Het motto is: maak het je klanten net wat makkelijker


Communicatie naar je klanten

De corona situatie heeft invloed op elk bedrijf en het dagelijks leven. Mensen werken meer vanuit huis, winkels worden minder bezocht en kopen op afstand neemt alsmaar toe. Als je vanuit een fysieke vestiging werkt, zoals de autobranche, kunnen klanten zicht afvragen of je nog bereikbaar en geopend bent.  Daarom is het goed om duidelijk naar je klanten te communiceren.


We delen 10 eenvoudige tips:

  1. 1. Gebruik een pop-up of banner op je website met korte informatie over je bereikbaarheid, zoals ‘we zijn bereikbaar via dit telefoonnummer’. En geef ook korte informatie over je openingstijden. Ben je ruimer open of juist korter? Denk ook aan de werkplaats en de showroom.
  2. 2. Benadruk aan klanten dat je open bent en dat mensen ‘gewoon’ terecht kunnen voor koop, lease, onderhoud, schade en andere diensten.
  3. 3. Gebruik fotolayers om informatie over je bereikbaarheid te geven
  4. 4. Maak duidelijk dat je eventueel extra bereikbaar bent via Whatsapp, mobiele telefoonnummers, livechat of andere tools.
  1. 5. Zorg dat je gewijzigde openingstijden overal aanpast op je website, zoals de contactpagina of andere plekken waar openingstijden getoond worden. Denk ook aan de openingstijden in Google My Business en op social media. Controleer je openingstijden door je eigen bedrijf te zoeken op Google.
  2. 6. Geef aan welke hygiëne maatregelen je toepast binnen je bedrijf. Zoals het extra reinigen van deur, stuur en versnelling van auto’s die voor onderhoud komen.
  3. 7. Bied klanten aan om op afspraak een bezoek te plannen. Het liefst via de website. Zo weten mensen dat ze terecht kunnen en niet het risico lopen op drukte.
  4. 8. Geef klanten de mogelijkheid om een inruilauto op afstand te beschrijven met een inruilmodule in plaats van een fysieke taxatie op locatie.
  5. 9. Biedt virtuele bezichtigingen van uw voorraad. Neem mensen op afstand mee langs de auto en biedt zo een digitale proefrit ervaring.
  6. 10. Maak een video als reactie op offertes en proefritverzoeken. Mensen zitten minder achter de PC, maar de mobiel is altijd bij de hand. Met een persoonlijke video pak je direct de aandacht. Carviewer is een gratis videoapp die beschikbaar is bij elk taGGleAuto abonnement. 
  7. 11. Door met klanten te Whatsappen, sms-en etc benut je optimaal de contactmomenten. Ook met video-vergaderen kun je prima gesprekken voeren met klanten. Tools zoals Google Hanghouts, Google Meet, Zoom, Microsoft Teams, Skype bieden een alternatief voor een fysieke afspraak.


Tot slot, bedenk dat mensen overdag minder achter hun vaste werkplek zitten. De tijd die ze online doorbrengen zal meer met mobieltjes besteed worden.  Mensen hebben daardoor wat minder tijd en aandacht, maar bezoeken uw website wel doelgerichter! Zorg voor een welkom digitaal ontvangst en maar de drempel voor contact zo laag mogelijk.