Autodata koppelt met leadsystemen LEF, ILMS en WEBSOLVE

De opvolging van online leads neemt een belangrijke rol in binnen het verkoopproces van autobedrijven. Autodata faciliteert hierin met een platform voor online leadopvolging.

Verwerking van online leads

Autodata vormt de schakel tussen autobedrijven en advertentiekanalen en biedt een routersysteem dat leads verzamelt, normaliseert en automatisch doorstuurt naar één leadsysteem. Momenteel koppelt Autodata Lead Dashboard met LEF van Uname-it, ILMS van Marktplaats.nl en Websolve.

Centraal platform voor verspreiding leads

Leads die binnenkomen op voertuigadvertenties die via Autodata zijn geplaatst kunnen automatisch worden doorgestuurd. Het voordeel is dat leveranciers van leadmanagementsystemen niet zelf koppelingen hoeven op te zetten te beheren. Gebruikers van Autodata kunnen op deze manier snel over hun eigen leads beschikken in hun gekozen opvolgsysteem.

Logische stap

Het ondersteunen van het leadproces is een logische keuze voor Autodata. Leads zijn namelijk het directe gevolg van het online plaatsen voertuigadvertenties. Een markt waarin Autodata al jaren toonaangevend is met het product Wheelerdelta. Het leadplatform komt voort uit de strategie om continu te innoveren en klanten te ondersteunen in het digitaal werken bij inkoop en verkoop.

Leads vanaf portals en eigen website

Vanuit verschillende advertentiekanalen kunnen leads worden ontvangen. Onder andere vanuit de websites en voorraadlijsten van Autodata, newICTea, DTC Media en Eigen Website voeding. Ook Autotrader, Autoscout24, Nederland Mobiel en diverse importeurswebsites zijn reeds aangesloten. Meer koppelingen zijn al in ontwikkeling.